dinsdag 10 november 2009

Ovulatietest 4

Op aanraden van een mailvriendin (die ook zwanger probeert te worden middels een donor) heb ik nu maar eens de ovulatietest van Clearblue gekocht. Wel duur: € 33 voor 7 testen (die van het Kruidvat kost maar € 10 voor 5 testen). Dit is een digitale test en geeft een duidelijker resultaat; een smiley als de test positief is en een rondje bij negatief resultaat. Bij de test van het Kruidvat moet je streepjes aflezen, die soms een vertekend beeld kunnen geven...

Zondagochtend 1e testje gedaan: negatief (dag 9/10 van de cyclus). Maandagochtend wederom testje en weer negatief. Vanochtend dan maar weer en ook dit keer negatief. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Bij de afgelopen 3 keren was de test steeds op dag 10 positief en ging ik op dag 11 naar het ziekenhuis. Nu dus voor het eerst met een nieuwe test nog geen positief resultaat... Morgenvroeg maar weer proberen.

Woensdag en donderdag ook negatief.... Huh? Ik snap er helemaal niks van. Dus donderdag ziekenhuis gebeld. Ik kreeg te horen dat ik in ieder geval door moet gaan met testen t/m dag 16, dus t/m zondag. En dat het best eens zo kan zijn dat ik deze maand geen eisprong heb..

Vrijdag, zaterdag en zondag wederom negatief.. 8 dagen, 8 testen verder en nog geen positief resultaat. Dinsdagochtend weer ziekenhuis gebeld. Ik moet me niet ongerust maken; deze maand blijkbaar geen eisprong gehad en gewoon volgende maand opnieuw beginnen. Ik heb er toch wel een raar gevoel bij.. Waren de testen van het Kruidvat de afgelopen keren wel betrouwbaar? Whargh!! Niet te veel bij nadenken maar en gewoon op naar volgende maand!

2 opmerkingen:

  1. 13-11-2009
    Heb je niet nog testen van het kruidvat liggen? Toen ik ben overgestapt van het ene naar het andere merk, ben ik eerst dubbel gaan testen. Was als de dood dat ik hem (weer) zou missen. Bij mij was uiteindelijk Ovulady het beste .. die kon je via het ziekenhuis kopen. Ik hoop dat je ovulatie snel te voorschijn komt en dat je uit die onzekerheid bent.
    Succes!
    groetjes,
    Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 21-11-2009
    Hoi, hoe gaat het met testen/insemineren? Alweer op het wachtbankje? Ben benieuwd? Groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen