donderdag 22 juli 2010

Kijkoperatie

Gister was het dan zover, de kijkoperatie. Ik werd een dag van tevoren nog gebeld dat het 08.30 uur zou worden; wel lekker, kon ik tenminste iets langer blijven liggen..

Om 07.45 uur stond mijn moeder voor de deur en wij op naar Rijnstate. We waren netjes op tijd en werden doorverwezen naar de afdeling, waar een bed voor me klaarstond, met daarop het mooie operatiejasje en een ontzettend sexy papieren (mega-)onderbroek..

Nadat ik me had omgekleed en in bed was gaan liggen, is mijn moeder naar huis gegaan. Ik heb toen nog wat liggen lezen en turen, totdat ik om 10.00 uur richting OK mocht. Daar kwam ik wederom in een wachtruimte en kreeg ik vervolgens het infuus aangeprikt en een mooi haarnetje op.. Omstreeks 10.30 uur ging ik dan eindelijk de OK in. Even wat handjes schudden en wat vragen beantwoorden en toen mocht ik lekker gaan slapen..

Op een gegeven moment werd ik weer wakker gemaakt in de uitslaapkamer.. Ik vond het heel snel gegaan, maar je hebt natuurlijk helemaal geen besef van tijd als je een volledige narcose hebt gehad.. Ik was ook heel erg duf en wilde alleen nog maar even heerlijk doorslapen..

Uiteindelijk werd ik weer naar de afdeling gebracht en toen kwam al vrij snel de arts om te vertellen dat de operatie goed was gegaan, weliswaar is 1 eierstok dicht, maar de rechter doet het prima! Ook de vorm van de baarmoeder is prima in orde. Ik kan dus gewoon zwanger worden!!

Ik heb mijn moeder toen even gebeld om te zeggen dat ik weer wakker was maar ik was echt nog zo suf.. Pfff.. Ik heb nog even lekker gelegen en kreeg toen wat te eten en te drinken. Daarna nog een plasje en toen schrok ik toch wel. Er zat heel veel bloed aan het wcpapier... De verpleegkundige was dat vergeten te zeggen.. Ze verontschuldigde zich. Ik dacht dat ze alleen maar via de 2 sneetjes in mijn buik naar binnen waren geweest, maar ze zijn vaginaal ook aan het rommelen geweest en dat veroorzaakte dat bloed. Dat zou ik de komende dagen ook nog wel blijven houden.

Uiteindelijk mocht ik rond 13.20 uur mijn mams bellen en die was om 14.00 uur in het ZH. Toen eindelijk naar huis. Onderweg in de auto werd ik helemaal niet goed. Ik werd in een keer lijkbleek en was ontzettend misselijk.. Ik was blij toen ik thuis was en op bed kon gaan liggen, met een koud washandje op mijn voorhoofd en 2 paracetamollen ingenomen. Gelukkig zakte de misselijkheid vrij snel.

Aan het eind van de dag had ik weer zo'n aanval toen ik mijn bed was uitgegaan en even wat zat te drinken in de tuin. Toen ben ik maar weer gauw op de bank gaan liggen en toen ging het weer.

's Avonds kwam mijn moeder eten brengen (waar ik maar een paar happen van op heb, want het smaakte me helemaal niet) en later kwam er nog een vriendin langs met een paar mooie bloemen. Ik heb zo'n beetje de hele avond op de bank gelegen en als ik moest hoesten, niezen of lachen, deed dat zo zeer in mijn buik.. Het bloeden is een stuk minder geworden gelukkig.

Vannacht goed geslapen en voel me alweer een stuk beter. Heb nog wel last van mijn buik en ben ook nog wel redelijk moe.. Maar goed, we doen het even lekker rustig aan en dan ben ik na het weekend vast weer de oude.

Over 3 weken moet ik een afspraak maken met dr. Nap, mijn vaste gynaecoloog. Dr. Wijnberger heeft de operatie uitgevoerd en ik zal dan wel het een en ander nog te horen krijgen over hoe de operatie verlopen is, nogmaals de uitslag te horen krijgen en wat nu het vervolgtraject is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten