woensdag 9 maart 2011

Nieuwe afspraken en stimulatieschema IVF-ICSI

Zat de afgelopen dagen heel erg met een knoop in mijn maag.. Inmiddels was ik erachter wat de afspraken van 12 april inhielden, nadat ik de infomap IVF-ICSI gelezen had. Inderdaad, zoals Monique ook al schreef, een 1e echo en een uitleg van de punctie. Een volgende afspraak een paar dagen later zou dan een 2e echo zijn, vervolgens de punctie en dan de terugplaatsing.

Die knoop in mijn maag kwam dus omdat ik zag dat deze afspraken dan precies in die ene week op mijn werk zouden vallen waarin ik écht geen vrij kon nemen of later beginnen of eerder naar huis.. Slechts 1 week per jaar is mijn aanwezigheid verplicht en kan ik absoluut niet verzuimen.. En dat zou dan net deze week zijn... Heb er een paar slapeloze nachten van gehad en er maar over gepiekerd en gepiekerd.. Zal ik me dan ziek melden die week of eh... Nee, dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen, dus afgelopen maandag maar naar het ziekenhuis gebeld en het verhaal uitgelegd.

Nou, ik werd niet echt leuk te woord gestaan, want nu moesten ze alles helemaal opnieuw in gaan plannen en een nieuw schema maken etc. etc. Hallo, het gaat hier om het zwanger worden van mij!! En duh, dan moet je helaas alles even opnieuw doen ja. Ik ga ook nog een weekje weg in mei dus gezegd dat ze daar ook rekening mee moesten houden.

Aangezien het me allemaal niet lekker zat hoe ik aan de telefoon werd behandeld, heb ik nog een mailtje gestuurd. Dat luchtte op. Ik kreeg snel daarna een reactie terug dat het helaas toch wat voeten in de aarde had bladiebladiebla.. Maar goed, ik had mijn zegje gedaan!

Gisteren dan nieuw schema met de nieuwe afspraken in de bus, helemaal perfect!! Heb nu vrijdag 22 april mijn uitleggesprek en dan 17 mei de echo en uitleg punctie. Toevallig had ik die 2 dagen al vrij gepland op mijn werk, dus dit komt heel goed uit! Nu dus 1 maandje later dan in eerste instantie gepland. Hier kan ik goed mee leven.

Bij de afsprakenlijst zat ook het stimulatieschema met welke hormonen / pillen ik wanneer moet spuiten of inbrengen.. Heftig... Een behoorlijke waslijst.. Ga vanmiddag alles maar eens ophalen in de apotheek.

Nu even 2 maanden rustig aan dus, misschien ook wel even goed. Vanaf mei gelukkig ook lekker rustig op mijn werk dus hopelijk gaat dat allemaal goed uitpakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten