zaterdag 4 februari 2012

Echo en terugplaatsing

Gister echo gehad. Het was dag 10 van mijn cyclus. Vorige maand was mijn ei op deze dag slechts 10 mm groot en moest ik nog tweemaal naar het ziekenhuis voor vervolgecho's. Met dat scenario in mijn hoofd ging ik in de stoel liggen. Maar wat bleek... Mijn ei was al 17 mm!! Vorige maand was het ei op dag 13 pas 16 mm... Heel raar! Maar het was echt zo. Ook het baarmoederslijmvlies zag er al mooi dik uit.

Moest vervolgens meteen een ovulatietest doen en bloed laten prikken. Dus plasje gedaan, test bij de secretaresse neergelegd en bloed gaan prikken. Toen ik daarvan terugkwam, zag ik het al.. 2 streepjes, dus mijn eisprong zat er aan te komen! Dus ter plekke meteen de Pregnyl gespoten. Ze zouden me gaan aanmelden in Utrecht en ik zou dus gebeld worden.

Helemaal opgetogen ging ik naar mijn werk. Dit had ik niet verwacht. Sneller dus dan ik dacht al de terugplaatsing. Even later belde Utrecht. 'Mevrouw, u heeft gisteravond om 20.00 uur de Pregnyl gespoten?'. Huh? 'Nee, ik heb vanmorgen gespoten, uur of 11..'. 'Oh, dan moet ik nog even overleggen, we bellen later terug'. Shit, verkeerde antwoord gegeven... Meteen naar Arnhem gebeld en verhaal uitgelegd. Bleek dat zij dat zo doorgegeven te hebben om te zorgen dat de terugplaatsing voor dinsdag gepland zou worden.. Waarom hebben ze dat niet tegen mij gezegd? Ik dacht echt nu gaat het zeker niet door?? Maar Arnhem verzekerde mij dat het absoluut door zou gaan. Ze hadden mij besproken en volgens dr. Nap en dr. Bancsi zou dinsdag de meest perfecte dag zijn voor de terugplaatsing. Dus ik moest me geen zorgen maken. De terugplaatsing zou hoe dan ook doorgaan.

Dus inderdaad, even later, werd ik weer gebeld door Utrecht: dinsdag terugplaatsing. Ik word dan 's morgens weer gebeld of mijn cryo goed ontdooid is en dan zal 's middags de terugplaatsing zijn...

Pfff.. Wat een enerverend dagje... Hoe raar kan het lopen? Maar ik ben blij, de volgende poging is nabij!

Trouwens ook alles besproken betreffende assisted hatching etc. Ze kenden die techniek inderdaad maar wetenschappelijk is nog niet bewezen dat het de kans op een zwangerschap vergroot, maar dr. Tiemessen zou het in een volgend overleg met artsen in Nederland gaan bespreken.

In de wachtkamer was er een leuk gesprek met een aantal vrouwen, nog nooit eerder meegemaakt, we deelden allerlei ervaringen uit. Een van de dames had het over het opsparen van medicatie voor een eventuele 4e poging, aangezien je via de ziektekostenverzekering maar 3 pogingen vergoed krijgt. Ook dat besproken met dr. Tiemessen. Inderdaad, mocht ik nog voor een 4e poging door willen (we gaan er natuurlijk vanuit dat deze poging lukt!), dan sponsoren zij de medicatie en ben je alleen de kosten van het ziekenhuis in Arnhem en Utrecht kwijt (ca. € 2500), dus dat hou ik ook maar in mijn achterhoofd....

Het ziekenhuis in Gent liet weten dat ik in aanmerking kom voor een behandeling voor assisted hatching, dus ook dat hou ik even in mijn hoofd. Hopelijk is het allemaal niet nodig en raak ik nu gewoon eindelijk zwanger!

Nou, dit was een erg lang bericht, maar voor de meelezers misschien nuttige informatie... Duim voor me!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten