zaterdag 26 juli 2014

Mijn lieve dochter Pip is geboren!!

Op maandag 7 juli is mijn mooie lieve dochter Pip geboren. Ze woog 2930 gram en was 48 cm lang. Wat ben ik trots en dankbaar!! Het is het mooiste in mijn leven, een verrijking en een droom die uitgekomen is.

Omdat ik al een paar dagen minder leven voelde ging ik op zaterdag 5 juli voor controle naar het ziekenhuis. De hartslag van mijn meisje was aan de tamme kant. Gezien mijn leeftijd van 43 jaar en het feit dat mijn meisje klein is en ik al 39 weken en 1 dag zwanger was, werd besloten mijn bevalling in te leiden. Die avond moest ik me weer melden in het ziekenhuis en is er een ballonnetje ingebracht om de baarmoedermond week te maken.

Op zondagochtend 6 juli zijn om 09.30 uur mijn vliezen gebroken en kreeg ik weeënopwekkers. Rond 16.30 uur waren de weeën zo heftig dat ik een ruggenprik gekregen heb; ik had toen ook pas 5 cm ontsluiting. Hierna heb ik fijn wat kunnen rusten en bijkomen. Om 22.00 uur had ik 10 cm ontsluiting. Het hoofdje moest nog een beetje zakken en om 00.16 uur mocht ik dan voor het eerst persen. 23 minuten later was ze er, om 00.39 uur: Pip!



Jij en ik
Ik en jij
Nooit meer alleen
Voor altijd samen
Voor altijd
Wij

Omdat ik koorts kreeg tijdens de bevalling moest Pip uit voorzorg 3 dagen antibiotica. Uit bloedonderzoek bleek helaas dat zij een infectie had opgelopen en moest uiteindelijk 7 dagen antibiotica. Op zondagavond 13 juli mochten we lekker naar huis. De eerste week thuis was nog druk met kraamzorg, huisarts, consultatiebureau etc. Nu is het genieten geblazen!

Pip doet het hartstikke goed, drinkt goed, plast en poept goed en is een heel lief meiske. Wij gaan een mooi leven tegemoet samen..

Dit was mijn laatste blog. Voor iedereen die mee heeft gelezen en mee heeft geleefd, dank je wel en succes met jullie wens. Hopelijk eindigt die net zo mooi als de mijne..

6 opmerkingen:

  1. Proficiat! Veel geluk saampjes! Heb je lang gevolgd en gekeken of je meisje al geboren was.Geniet ervan!

    Groetjes van een BAM mam met zoon van 1 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat 'n mooie meid!!!! Dikke proficiat! Geniet van elkaar!!! Het gaat jullie goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch Vee! Gefeliciteerd!! Nikkie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartelijk gefeliciteerd en veel geluk samen!
    Bedankt voor je inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige dochter! Ik wens jullie een prachtig leven samen...

    BeantwoordenVerwijderen