zaterdag 24 januari 2009

Afspraak huisarts

Afgelopen dinsdag 20 januari was het dan zover.. De afspraak met de huisarts. Ik was 's ochtends erg zenuwachtig en probeerde me voor te bereiden op hoe ik het hem moest gaan vertellen. In de wachtkamer pakte ik een tijdschrift om even de tijd te doden...

Het tijdschrift HP De Tijd sprong in het oog; op de voorkant stond een zwangere vrouw en de volgende teksten: Het grote voortplantingsnummer, Ga heen & maak kinderen!, Geen man? Toch een kind.. Het tijdschrift was van maart 2008. Ik begon te bladeren en kwam op het artikel 'Geen man? Toch een kind'.
'Het grote verlangen' was de titel van dit artikel. Het sloeg precies de spijker op zijn kop en omschreef precies ook mijn verlangen. Ik was het verhaal aan het lezen toen de huisarts me riep. Ik nam het tijdschrift mee en zei tegen hem dat dit precies was waar ik ook mee rondliep.

Hij hoorde me aan en begreep heel goed mijn gevoelens en mijn verlangen. Hij zou me gaan aanmelden bij het Rijnstate Ziekenhuis in Arnhem. Hij vertelde me dat ik dan een brief zou krijgen voor een 1e afspraak. Ik ging met een fijn gevoel weer weg, op naar mijn werk, en met het tijdschrift in mijn tas...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten